onsdag 29 mars 2017

Paus!

Ny mugg, arabia-mugg med myrna-tema, specialutgåva för i år i och med Finland 100 -jubileet. Jag har en myrna-servis, men så här till vardags.... 
Med denna fina bild på ett av mina nya favoritbröd, rågsiktskakor från Lindas bakskola, tänker jag meddela att jag tar en liten paus från bloggen. Eller hur det nu blir. 

Jag blickar framåt och omprioriterar. På hösten börjar jag jobba igen, och till skillnad från vad de flesta tror (såå irriterande - trots mycket prat på sistone om att lärarna hör till de mest stressande yrkena!) så jobbar inte lärare 9-15 och har lediga kvällar, helger och somrar - och jag vet redan nu att jag kommer att få mindre tid. Jag prioriterar naturligtvis tid med familjen, jag vill göra ett gott jobb när det väl är dags, och jag måste fortsätta handarbeta,och baka/laga mat för det mår jag bra av. Det som får falla bort är bloggen. Jag gör hellre ett medvetet val nu, än att det bara "blir" i något skede. 

Jag kommer som sagt att fortsätta pyssla, och ni får gärna fortsätta följa mig - men i andra, för mig mindre tidskrävande, forum. Jag har börjat instagramma, ni hittar mig som hogstromlinda. Där kommer mest "gott och blandat", mest likt bloggen. Mina sticknings- och virkningsprojekt hittar ni på ravelry, var jag går under namnet Filimum, där finns också mycket information om garnval, mönster etc. (#madebyFilimum #bakedbyFilimum osv kan ni också använda på instagram!) Pinterest visar jag bl.a. mina sömnadsprojekt och broderier, frisyrer etc under namnet lindahogstrom. 

Allt fortsätter med andra ord som förut. Jag pysslar, visar gärna upp vad jag gör och ni får gärna hänga med. Skillnaden är forumet, och i de forumen jag använder förekommer mindre text (varför det är mindre tidskrävande), det "viktigaste" kommer ändå med (vilket mönster jag använt t.ex, i alla fall på pinterest och ravelry försöker jag alltid ha det med, om inte annat så att jag själv ska veta - och så bilderna så klart, som säger mer än 1000 ord som bekant), och i alla forum kan man fråga om det är något man undrar och förstås kommentera. Jag svarar gärna (!) om jag kan.

En sista bild här på bloggen, i alla fall för nu, är en bild på Filips färdiga tröja i användning - och min söta pojke, som det varit mycket tal om, senast i det HÄR blogginlägget. Jag håller vad jag lovar. :)

Ganska jämt 7 år har jag bloggat! Helt otroligt - och tänk vad mycket som har hänt på den tiden.... 


1 kommentar:

Kerstin sa...

Det är bra att tänka på förhand och planera. Låter som ett genomtänkt val och det är säkert helt rätt, även om jag kommer att sakna dina skriverier.
Trevligt att se att pysslandet fortsätter i följande generation