torsdag 21 februari 2013

Blått är flott

fint nog för att gå till kungaslott ;)
(Faktum är att när jag såg på bilder på ravelry är det flera som gjort denna cape till bröllop - så väl till brud som till brudfrämmor och -näbbar! [Det är så nära slott man kommer i "verkligheten", eller?])

Detta är, tro det ej, ett restgarns-projekt som kostade mig 2,50 euro! Ni minns mitt fynd-garn från latvala? (De har fortfarande detta garn, novita rose (mohair), för 1 euro styck i vissa färger [bl.a. mörkgrönt i mängder!] om någon blir sugen!)

Jag köpte 3 färger x 6 nystan, av det röda gjorde jag min spets-tröja jag hade på till jul, och av det blå gjorde jag en knäpptröja, också spets, redan i somras. Men jag hade 2½ nystan kvar... Det har jag nu använt! (Kvar har jag också 6 nystan i gul-orange!)
Jag virkade "Cold Shoulders" ur The Happy Hooker som jag berättat om tidigare. Detta är ett av många projekt jag genast blev inspirerad av. Och nu gjorde jag alltså slag i saken och började med detta projekt - som tog mig två dagar att slutföra (och jag virkar faktiskt inte hela dagen trots att jag har sportlov - så det *är* ett snabbt projekt).

Jag är väldigt nöjd med resultatet! :)

Som vanligt passar jag på att "testa" en ny frisyr som ni ser nedan, denna gång en "snurrad flätkrona" - än en gång enligt Lilith Moons instruktioner. (Jag har tidigare gjort en liknande variant, då flätad istället för snurrad.)





Inga kommentarer: