söndag 24 februari 2013

Baby Cowboy


Förutom filten hade jag även en annan present på baby showern. Jag ville satsa på överraskningar förstås  ;)  , men hade också blivit väldigt förtjust i det här söta cowboy-bootsen och -hatten jag hittat på nätet. Det är ju inte helt omöjligt att junior far på dans, så det kan nog komma till användning.

Jag har hittat mönstren via ravelry, men ni hittar dem även utanför: Cowboy-bootsen är virkade enligt det här mönstret - helt enligt mönstret är de 9 cm långa, vilket ser såå smått ut, men babyn är ju alltid mindre än man minns, de skall passa upp till ca 3 månader. :) Jag gillar detaljerna med klackar etc.

Hatten är virkad enligt det här mönstret i samma garn, dvs Novita Miami. Det gick bara åt ett nystan brunt garn för så väl hatt som boots, och lite vitt. Jag virkade (med lite hjälp - ibland är det svårt fast det är lätt) en stjärna enligt det här drops-mönstret som dekoration istället för de som anges i mönstret till både boots och hatt.

Min kompis från yngre tider, Molla Maija, är modell här till höger! :) De är lite stora till henne, men så kan ni ändå föreställa er hur cool junior blir. Väntar med spänning på att få se det.... :)


Inga kommentarer: