torsdag 22 mars 2012

15 minutes of fame

...eller två tidningar av berömmelse.   :)

Ni minns att jag i början på året fick vara med i Kodin Kuvalehti med min egenhändigt stickade klocka? Nu har det hänt igen, och den här gången sträcker sig berömmelsen utanför landets gränser - jag har fått vara med i Simply Knitting!

Jag undrade först hur det kom sig att jag fick tidningen redan två dagar efter att den kommit ut i Storbritannien - det brukar ta minst två veckor. Jag började bläddra - sen slog det mig och jag bläddrade snabbt vidare tills jag hittade det: brevet jag skickade in kom med i tidningen! Inte nog med det - det blev "Letter of the month". (Klickar ni på bilden så får ni se den större.) Alla vars brev publiceras får ett mönster-häfte och 4 mm stickor - men den som skrivit "Letter of the month" (= JAG) skall få ett riktigt deluxe set (översta setet i länken, som jag förstår) som innehåller inte mindre än 8 stickor! Tänk vad man kan bli glad. :) Vilken perfekt belöning när jag rättat studentskrivningarna klart (det ska ske ikväll har jag tänkt!)! Och sen får jag ivrigt vänta på posten varje dag - ivrigare än vanligt! :)

Och vad är det som gör mig berömd den här gången? Jo, Jocke-dynan - såklart! (Dynorna har ju också varit på utställning...)  Bakom varje framgångsrik kvinna, finns en riktigt mjuk karl (i dynformat)! :p Nää? Men man får väl tacka för inspirationen! Han om någon tycker säkert att jag behöv mera stickor!

PS! Som extra bilaga följde det med ett häfte med väsk-mönster, och ett väskhandtag. Det är ju det jag alltid sagt - jag behöv mera väskor! Jag är ivrig att sticka minst två av väskorna i häftet - minst alltså. Det var ju ett tecken från ovan! (Eller från Storbritannien - whatever...) Jag tycker mig hört något annat här hemma, men jag måste ju hört fel?

Ja... Skulle jag gå och rätta skrivningar nu?
...jag var tvungan att förstora själva brevet, så att ni kan få läsa i svaret att min stickning är "outstanding". :p 
(Ibland får man, va? Ändå hör jag mommos röst "eget beröm luktar illa"... Men det var ju inte jag som skrev det...)

4 kommentarer:

Laura sa...

Vad häftigt! :) Du är så värd det.

Kerstin sa...

det är inte mammas röst du hör lilla vän, det är din mommos ;)
o din mamma är VÄLDIGT VÄLDIGT stolt o glad över sin jätteduktiga dotter!!!

Linda sa...

Mommos SKREV ja ju också. :p Hon har säkert sagt det flera gånger, men minns en gång så tydligt, så nu hör jag det varje gång jag "skryter" om mig själv...

Men tack mamma! Och tack Laura! :)

Unknown sa...

Vad roligt!! Grattis!