söndag 4 april 2010

Jocke-dynan har fått sällskap

Som tidigare nämnt har jag haft tillfälle att sticka en hel del, och jag har dessutom passat på att försöka överraska med mina verk eftersom jag stickar i min ensamhet (förutom stick-kvällar och föreläsningar :p). Den här gången var det dock överraskaren som blev överraskad och överraskningen blev inte lika överraskande om vi säger så, eller överraskningen kom snarare lite tidigare än väntat... Den skulle ju komma först på födelsedagen! :p

Hur man än uttrycker det, så har Jocke-dynan fått sällskap! Jag har tidigare stickat en Jocke-dyna till mig själv, som experiment; och eftersom jag tycker resultatet blev rätt så lyckat så bestämde jag mig för att Jocke själv också behöver lite sällskap i form av en dyna, nu när jag är i Vasa. Sagt och gjort - här är Linda-dynan! (Jag behöv inte säga det, va? Det syns?)

Först tyckte jag att Jocke-dynan var mer lik modellen, men, när jag nu i efterhand kikar på resultatet, så är jag ganska nöjd med Linda-dynan också... Vad sägs?

Jocke fick alltså dynan till födelsedagspresent, men tyvärr fick han inte hålla den särskilt länge, eftersom den, tillsammans med Jocke-dynan, ska på en handarbetsutställning i Svartå nu i april - men det är ju bara till låns. Tyvärr hinner jag inte se vad annat som ställs ut, eftersom jag skall tillbaka till Vasa, men jag får säkert höra...

Ja, och slutligen, jag skall inte ta riktigt hela äran åt mig. Jag har visserligen gjort mönster och stickat dynorna själv, men det är mamma som har sytt ihop dynorna (symaskin är inte riktigt min grej...), så - tack mamma! ...lite plastikkirurgi var det visst på ögat också... ;)


Inga kommentarer: