torsdag 15 april 2010

Namnsdagsfiras!

Alla familjer brukar inte fira namnsdag; men min familj hör till dem som brukar göra det! Jag undrar hur många det egentligen är som firar namnsdag; så jag satte upp en liten undersökning i kanten av bloggen! Den kommer att pågå en månad, så var snälla och kryssa i var just du passar in! Det ska bli spännande att se...

Vi har alltid firat namnsdag; alla namn! (Inte alla namn lika mycket kanske, men en bit choklad på namnsdagen eller motsvarande är väl aldrig fel?) Jag tycker det är skoj att baka och bjuda på kaffe, så det är något jag vill fortsätta med! Senast var det ju min sambos tur, då lagade jag äppelvispgröt, och idag är det jag! Det är Linda-dagen idag! :)

Namnsdagsfiras är dock inte så viktigt att jag får besök fast jag är i Vasa... Skämt å sido - något annat vore ju galet. (Och så viktigt är det faktiskt inte, men lite skoj...) Men jag har fått några kort. :) Och en slant att köpa något gott för. Så jag har bakat...

Vad jag bestämde mig för att baka är dubbla chokladkex med jordnötssmör (recept finns i min kokbok "Flera favoriter", sid 34). De är verkligen dubbla - fyrdubbla till och med - en riktig chokladbomb. De innehåller mörk choklad, mjölchoklad, kakao, och chokladigt jordnötssmör. Tur man inte äter så alla dagar...

I och för sig... Om jag firar namnsdagar och har tre namn... Min sambo har också tre namn, och så har vi ju födelsedagar också... Det blir faktiskt hela 2% av året. Men det låter väl fine? ...sen far jag iofs också på andras "kalas"... Hmm.... :)

Nog skrivet! Dags att smaka! Mina gäster som kommer imorgon får hoppas att det blir över... ;) (Det tror jag nog - no worries! Jag överåt redan i bakningsskedet! Som man bör...)

2 kommentarer:

*Jenny* sa...

Grattis på namnsdagen!

/Jenny

Kerstin sa...

mm, dom va jättegoda, men mättande, väldigt mättande =o)