lördag 20 mars 2010

Namnsdagshalsduk


Jag har stickat massor här i Vasa, dels för att jag inte har så mycket annat för mig om kvällarna, dels för att jag upptäckt det stora nöjet i att åstadkomma så fina saker, och dels för att jag kan smyga - eftersom jag är ensam här i Vasa. Jag bor ensam, så det är lätt att överraska, t.ex. på någons namnsdag. :) Gissa vems namnsdag? ;) (Kika i kalendern...)

Jag tycker om det här mönstret, basketweave heter det. Här använde jag ett tjockt garn (Cool flame, storlek 7 på stickorna). Nästa gång (använder det gärna igen) kommer jag nog att använda ett tunnare och enfärgat garn, bara så att mönstret ska synas tydligare. Men, den stora fördelen med den här halsduken är att den är otroligt skön (tycker jag själv - hoppas namnsdagsbarnet tycker lika)! Jag tycker om halsduken jag stickade åt mig själv också, men om jag inte hade så många andra stickprojekt på gång skulle jag allvarligt överväga att sticka en likadan åt mig, eller kanske en hel sjal...

1 kommentar:

Kerstin sa...

halsduken ser både varm o skön ut, sku ju gärna höra namnsdagsbarnets egen åsikt också förstås