onsdag 13 februari 2013

Festlig februari




Om jag hade sötsaksfri januari, så får man minsann ta igen det med besked i februari. Som om det inte vore nog att jag bara "själv" tar igen all den goda choklad jag missat, så var det ju förra veckan Runebergsdagen (då man äter Runebergstårtor, för den som inte visste), igår var det fastlagstisdag och imorgon är det dags för alla hjärtans dag! Bakverk på bakverk på bakverk. 

Det blev inga Runebergstårtor för mig i år, men nog fastlagsbullar trots att jag inte bakade själv. På helgen skottade vi snö dagarna i ända på bygget vårt, men lyxigt nog hämtade mamma, som också hjälpte till, färska bullar åt oss. Varma bullar ute i vinterkylan då man tar paus från snöskottande - extra gott!









På själva Fastlagstisdag bjöds de på bullar på mötet, och även om jag först tänkte vara motsträvig som jag var veckan innan då det bjöds på Runebergstårtor, så gav jag mig då jag hörde de var fyllda med mandelmassa. Mums.


Allt ätbart var "snabbt, enkelt och gott" förra helgen. Kvällsmaten och desserten fixade vi då snabbt ihop själva, och annars är det ju enklast av allt om någon annan hämtar nåt gott. Mamma hämtade färska bullar, och svärmor hämtade också en korg med godsaker, som vi här avnjuter i vårt (blivande) kök. :)

Inga kommentarer: