fredag 14 februari 2014

Glad vändag!

Naturligtvis har det slagits på stort med vändagsfirandet i år igen. Varför inte, nu är jag ju dessutom nygift!
Jag har virkat drinkunderlag, enligt detta mönster. Förutom dessa små ljus-rosa har jag gjort ett större och grannare, som ni såg i förra inlägget (var ni också noterade hjärtanen i efterrätten?) - och dessutom längre ner i detta inlägg.

Jag har också virkat en valentine tévärmare! Eget mönster som jag inte ännu renskrivit, kan posta senare, om någon är intresserad?

De hjärtformade tutti-frutti kexen är bakade enligt recept ur Flera Favoriter, där det också finns många andra recept som passar till vändagen. 


Ballongerna i bakgrunden på bilden ovan? De tog jag hem efter vändagsbalen vi firade på högstadiet tidigare i veckan. Då hade jag på mig klänningen jag skaffade då jag själv var elev i högstadiet - och det är 14 år sedan om jag räknade rätt. Lite kul... På dessa 14 år har jag använt klänningen 4 gånger, 2 av dessa är på högstadiets vändagsbalar. Kul med sådana annorlunda skoldagar! :) (Och kul att jag fortfarande passar i klänningen!) Svinryggen blev denna gång för övrigt extra lyckad tycker jag.


På vändagsbalen bjöds det på sådant här gott! Cupcakes som väneleverna bakat! ...notera hjärtanen på cupcakesen i förgrunden.... :)


Detta läsår jobbar jag ju på två skolor; ett gymnasium i en del av Raseborg, ett högstadium i en annan del av Raseborg. Fördelar och nackdelar med detta - men muffins finns det i båda skolorna i vändagstider! Dessa muffins bjöds det på i lärarrummet i gymnasiet!


It's all or nothing! Också pizzan och taco-pajen kan vara hjärtformade!


...ser jag fel elle är till och med sylten på plättarna hjärtformad? (Enkelspårig? Jag?)


Till och med frisyren är i samma form! En variant av samma frisyr jag hade denna dag ifjol. Och ja, det är inte bara liknande frisyr och samma kex som jag också i år har delat ut lite hit och dit, och samma örhängen... Det är väl bra med traditioner. :)

Inga kommentarer: