lördag 22 februari 2014

Pang!


Sportlovet börjar lida mot sitt slut, och detta symboliseras genom att skjuta sönder vändagsballongerna jag hämtat hem från skolan. Detta är de fakto också det enda jag motionerat under sportlovet - jag har inte ens haft "stick- och virklov" som ifjol, för jag har inte haft energi. Däremot har nog svettats och pulsen har gått i taket, milt uttryckt,  så man kan säga att jag motionerat redan av att gå mellan soffan och kylskåpet? Förklaringen till detta är hypertyreos, för andra gången. Lyckligtvis hjälper medicinerna och jag känner mig redan i alla fall lite bättre. Snart ska jag väl orka ta itu med vardagen igen, och det bättre än jag orkat sista tiden.

Då jag inte orkar sticka eller virka, då är jag sjuk - det kan man ju konstatera. Men dödssjuk är jag ju inte, så lite har jag orkat handarbete i alla fall. Mössan jag har på i bilderna är Mocha Hoodie Hat ur Creative Knitting winter 2013 - min nya favorit (engelska) sticktidning. En annorlunda mössa, snabbt stickad i tjockt garn - riktigt fin tycker jag själv!

Garnet jag använt är ett restgarn från ett annat projekt, som jag inte hunnit visa här på bloggen ännu. Ni har något att vänta på.... :) Det är Sandnes Alfa, som säljs till rea-priser hos Pirjon Lanka eftersom Sandnes slutat tillverka garner (som jag förstått). Kiva garn! ....nästan så jag är dum som berättar, får gärna finnas kvar garn om jag kommer på flera lämpliga projekt.... Samma garn använde jag till Jockes reflexvantar.

***bonus bild***
Jag vet att jag visat mycket hjärtigt redan [1] [2],  men jag kan inte låta bli att visa söta Egon!
Han hejar på Finland som ni vet (förgäves?),  men han hittade ett hjärta jag stickat tidigare - och det passar så bra! :)

Inga kommentarer: