fredag 4 april 2014

Muffins overload


Muffins är inget nytt på denna blogg, varken i ätligt eller stickat format, men nu har jag slagit till med en rejäl muffinsfest! ...jag brukar ha en vana att kunna ta teman och högtider till det extrema.... Fast ändå i ganska lagom mängd, tycker jag själv (uppenbarligen).

Naturligtvis hade jag bakat muffins; tre sorters söta muffins (banan, choklad och apelsin) med tre sorters topping (jordnöt, choklad och citron - dessutom i flera färger än så) i olika kombinationer. Dessutom hade jag lagat salta muffins, nämligen ostmuffins med creme fraiche -topping dekorerat med bacon-strössel eller basilikablad

Till en riktig muffinsfest räcker det inte bara med muffins. Jag har stickat en ny tévärmare, denna gång i form av en muffins! ...den är stickad i restgarn, påhittad efterhand, så jag kan varken säga något om varken mönster eller garn - annat än att det var bra användning av restgarn!

Som ytterligare en detalj hade jag muffins-drinkunderlag - och mera idéer därtill, men detta är vad jag åstadkommit i alla fall. 

Ingen fest utan gäster - och vilka toppengäster sedan! Ett pratglatt stickande gäng! Tiden bara flög iväg, vi hade så roligt! Jag väntar redan på nästa träff.

Sofie hade med sig något jag väntat på länge, den sista bröllopsgåvan skulle jag tro. Uttrycket "den som väntar på något gott" lämpar sig väl här. Vilken otroligt fin tavla hon broderat! Vi såg oss lite omkring var den kanske kunde passa, men vi ska fundera närmare med mannen sen när han kommer hem igen. :)

Mamma brukar ha kameran i högsta hugg när hon är besök, så även denna gång. Det resulterade i denna bild då de var på väg hemåt när solen började gå ner. Visst är det vackert!

Inga kommentarer: