onsdag 3 december 2014

Stig in

Bilden tagen för ett tag sedan, innan julpyntet...



...och beskåda vår omgjorda hall! Vi hade en enkel klädhängare i hörnet vid dörren tidigare, men nu har vi rejäla doningar istället - och rejäla gömmor därmed!

Det har inte blivit mycket sömnad för mig på sistone, trots att jag har tyger hemma för både ett som annat (bl.a. både vinter- och sommarkjol, en klänning osv). Men nu blev det i alla fall ett litet projekt för mig då jag omvandlade svärmors gamla gardiner till ett skynke i hallen.

Jag har alltid gillat gömmor, hemliga rum och massor med innerfack i väskor osv. Nu fick jag inte till stånd något hemligt rum i vårt hus (eller fick jag......?), men jag har i alla fall en gömma var jag kan placera smutsiga gummistövlar och tidningar för pappersinsamlingen. Jag är glad för det med. Jag slipper ju se på eländet då. :)

...nå mera kommentarer om själva sömnaden har jag inte.... Enklare projekt får man leta efter. Men icke desto mindre är det ett avslutat, lyckat och väldigt praktiskt sömnadsarbete.

Inga kommentarer: