tisdag 30 december 2014

Hot Socks




Sista julklappssockorna - dock varken de sockorna som blev sist färdiga (vilket syns på bilden - nu har vi så vackert med snö och mera kommer det) och heller inte den sista stickade julklappen jag kommer att visa.... Jag kan erkänna att det garanterat blir det bästa till sist, vad gäller stickade julklappar, av de bilder jag fått som provsmak att döma.... Wait and see... :)

Men tillbaka till detta mönster: Sockorna är stickade enligt detta drops-mönster, i Hot Socks Spectra, vilket kommer i väldigt vackra färger. För ovanlighetens skull använde jag så tunna stickor som 2,5 mm, vilket betyder att det tog en god stund att sticka, även om mönstret i sig var enkelt. Garnet var något av ett impulsköp en gång i Lankamaailma Turku, men man får väl medge att det är vackert resultat; väldigt varma fina färger, stilrent mönster.

PS! Lankamaailma tycks ha garnrea, och man kan beställa hem om man inte far på rea-shopping till Helsingfors eller Åbo eller någon annanstans var Lankamaailma finns... Hemleveransen brukar vara väldigt snabb! Hurra! Måste kanske ta mig en titt... Hmm, vad behöver jag....?

Inga kommentarer: