söndag 14 juni 2015

Litet kan göra mycket

Ibland går det så otroligt lätt och snabbt att åtgärda saker!
Vårt arbetsrum har ni sett förut, HÄR om inte annat. Ser ni skillnaden?

Jag har länge haft en stor reva i tyget i min skrivbordsstol. Jag hade tänkt söka tyg till det också igår när jag var i Helsingfors. Men det behövdes ju inte, sa mamma som gav mig en idé. Jag hade ju tyg hemma, över från gardinerna i rummet, som är mörkläggningsgardiner och därför har extra starkt tyg. Varför köpa när det finns i skåpet?

Idag är jag ensam hemma en stund, svärmor ringde och behövde hjälp med en sak (grannar, ni vet)... Jag bad henne ta stans-pistolen med, och resultatet ser ni här! Det där kan vi, vi har ju lagat om alla köksstolar - se det HÄR inlägget, det här gick på nolltid! 

Vilken skillnad. Vilken personlig stol! Mitt skrivbord (det till höger) har farmor och farfar fyndat åt mig på loppis. De gjorde från början stolen personligare då de målade den i matchande färg, och nu har jag dessutom klätt den för att passa, inte bara rummet bättre i och med att det är samma tyg som gardinerna, men också oss bättre. 

Litet kan göra mycket! Max 15 minuter ansträngning. Litet resttyg. Klart.

Före - efter.

Inga kommentarer: