fredag 28 augusti 2015

Rondane

En väldigt praktisk poncho, då den har "slits" vid ärmarna så man kan de fakto lätt ha en rock utanpå, om det behövs i regnet....

Min poncho Rondane (drops-mönster, hittas här) är klar, och kommer väl till pass när man börjar vilja ha något på armarna, men det är inte riktigt dags att söka fram de varma tröjorna. En regnig sensommar har vi, men höstrusk vill jag inte påstå att det är ännu.

Jag har stickat ponchon i restgarn (inhandlat i Karnaluks för länge sen), nämligen Austermann Favola som jag också använt till en bolero och ett pannband (klicka på "projekten" för att komma till rätt inlägg). Nu har jag mindre än ett nystan kvar, så bra gjort tycker jag. Känns alltid fint att använda upp restgarn. 

Ny frisyr har jag också provat här; en french bun enligt dessa instruktioner (finns bilder, så man behöver inte kunna franska...)
Den här frisyren är bra att göra slarvig, piffa upp med accessoarer, eller med mycket volym, den blir lätt lite för "strikt" och "lärarinneaktig", och det vill ju den här läraren inte...

Inga kommentarer: