söndag 9 augusti 2015

Splendid!

Den virkade avslutningen på sjalen var intressant - med vackert resultat.
Sommaren går mot sitt slut, och det är dags att värma sig med sjalar igen.
Sommarlovets slut trumfar den begynnande sommarvärmen, därför säger jag att sommaren går mot sitt slut... (Skolorna börjar igen nästa vecka...)

Detta är min 10:e sjal - och inte den sista kan jag lova. 
Jag tycker sjalar är så skönt och vackert (oftast), varmt och mysigt. Jag använder faktiskt sjalar jätte ofta, både hemma, på jobbet och på fest så det är bra att ha en för vart tillfälle; en elegant, en varm, en mysig, en mörk, en ljus, en grann, en i spets, en ........

Jag kände att behovet av en ny sjal var stort, och valde garnet först, och mönstret därefter. Det blev det mjuka varma Teetee Baleno inhandlat hos Pirjon Lanka som föll mig i smaken. Mönstret Splendid Triangle Shawl av Lion Brand framhäver garnets växlande färger fint. Storleken anpassade jag så att det gick jämt 3 nystan åt.

Obs! Lägg märke till hur fint mina luktärter äntligen blommar och klättrar på harven i bakgrunden.... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig sjal. Jag tycker att färgerna påminner mig om jordgubbar med vispgrädde. Den virkade kanten är mycket vacker. Minou