torsdag 10 september 2015

Sparsamt & klädsamt

Life is what you make of it - and  "yarn is what you knit of it". 

Denna eleganta dräkt har jag stickat för 10 euro och 11 cent. Man kanske inte ska nämna priset på det viset som jag ofta gör, men jag blir gång på gång så förvånad och imponerad över vad man kan åstadkomma för så lite! Bra det, förstås, som det ser ut och skäras ner i lönerna får man vara tacksam för den talangen... (I övrigt blir man ju så fruktansvärt arg på sådana nyheter!)

För jag tycker ju inte bara att denna dräkt blev billig, jag tycker den blev ganska snygg också om jag får säga det själv. Och fruktansvärt bekväm är den! Garnet är så mjukt och skönt, och den sitter så bra...

Garnet, novita miami, köpte jag från Latvala - 17 nystan för 14 euro. Jag har fortfarande nästan 5 nystan kvar...
Mönster till såväl kjol som tröja kommer från drops (klicka på "plaggen" för att hitta mönstren).

Inga kommentarer: