fredag 18 september 2015

Maple Girl on the Go in Cables

Hösten är här - tid för sjalar, ponchon, paraplyn och tända ljus.
Detta set blev klart redan i våran, men legat i skåpet i väntan på hösten.

Jag hittade det vackra garnet Red Heart Shimmer i Latvala (i början av året....).

Ponchon Maple är stickad enligt detta drops-mönster
MEN! Jag stickade inte kragen, utan slutade vid halskanten. 

Istället stickade jag buffen Girl on the Go, även det ett drops-mönster.

För extra värme stickade jag också pulsvärmare, egen design - men jag har gjort anteckningar på ravelry som den nyfikne kan läsa. 

Med andra ord kan man lätt variera; vill man bara ha pulsvärmare för att man fryser om händerna men det är opraktiskt med vantar när man stickar, håller lektion eller vad jag nu annars pyssar med? Eller bara buffen för att inte frysa när jag är ut? Eller bara ponchon för att det är mer praktiskt än sjal om man har mycket att pyssla med? Eller hela settet? Eller någon annan kombination.

Här ses alla delar skilt för sig. 

Inga kommentarer: