torsdag 4 november 2010

Fynd för frusen

Jag spenderar nu för tiden mycket av min tid i ett kallt bibliotek, skrivandes på min pro gradu. Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om mitt projekt, men ämnet passar kanske inte riktigt in här, eftersom detta är en handarbets- och matblogg (typ).

Därmot kan jag berätta att jag ofta fryser när jag sitter där. Så jag har på mig en sjal, vilket jag sett att många andra också här, men fortfarande fryser jag om händerna.

Jag blev därför väldigt glad när jag plockade i klädskåpet och hittade de här fingerlösa vantarna som jag stickat för länge sedan! (Av samma garn som Idas och Ellens mössor / sockor.) Åtminstone fryser jag inte mer; när jag har sjal på, yllesockor på, vantar på, och dricker varmt té som jag har med i termos...

2 kommentarer:

Laura sa...

Uhh jo det är kallt (antar att du skriver om samma bibliotek som jag tänker på). Jag har sett folk med mössa på där inne... och jag kan tyvärr inte ens påstå att jag tycker att det är överdrivet att ha på sig mössa där :/

Linda sa...

Säkert tänker vi på samma bibliotek... Nån med mössa har jag inte sett, men jag är inte galen då åtminstone! ;) Först fundera jag om jag var galen som ens hade sjal med, men var och varannan har nog det, tycker jag... Kanske jag tar mössa också sen i vinter, det är ju bara höst än.....