tisdag 23 november 2010

Ordning och reda - pengar på freda

Jag har äntligen fått mitt länge efterlängtade stickfodral - min verktygsback.

Jag har haft stickorna i plastfodralen de kommit i, jag har haft dem i en burk, jag har haft dem slängda åt olika håll. Jag har försökt sortera dem enligt längd, enligt tjocklek... Nu har jag äntligen den ultimata lösningen! (Jag antar att jag inte behöver säga, att jag har samlat på mig ett antal stickor de senaste åren...)

Jag lämnade in en beställning till min händige mor (ty hon må ha lärt mig att sticka - ingen har ännu lyckats lära mig att sy) på hur jag önskade stickfodralet skulle se ut. Tillsammans arbetade vi vidare på idén och detta är resultatet:


Två rader av fickor att stoppa in stickor och dylikt i. Den övre raden - främst rundstickor. Den nedre, främst strumpstickor, och några fack för diverse tillbehör, flätstickor, mått, nålat etc.

Tydligt utmärkt var vilka stickor är så man snabbt hittar vad man behöver. (Det är det jag håller på med på den översta bilden.)

Stickfodralet går sedan behändigt att rulla ihop.

*Tadaa!* Litet och behändigt att stoppa i stickkorgen!

1 kommentar:

Kerstin sa...

vem får pengar i fredag då? du, jag eller Alfons Åberg?