fredag 31 december 2010

Mjuka paket vs hårda paket

Ni minns att när man var små så var hårda paket absolut bäst? Mjuka paketen for åt sidan, något mer ointressanta. Jag vet en liten tomte som på julafton sorterade sina paket just på detta sätt, och påminde mig om detta.

Jag blev förstås lite nervös, jag har bara gett bort mjuka paket! Alla har fått något stickat eller stickrelaterat (möjligen något i bonus därtill, men också något stickat), även den lilla tomten jag just nämnde, 8 år.

Tycker ni att det inte funnits så mycket stick-inlägg på bloggen de senaste månaderna? This is why! Julklappar avslöjas inte i förtid. Men don't worry (man måste blanda in engelska, eller hur?) - det tas igen - för nu kommer det massor med stickinlägg! (Alternativet skulle vara ett lååångt stick-inlägg - för långt!) Kanske inte alla kommer  idag, kanske inläggen kommer turvist med andra inlägg, men några klappar kommer idag redan.... Vi får se vad det blir av det hela!

Den lilla tomten jag nämnde tidigare? Han tyckte faktiskt om sin julklapp - och jag blev så jätte glad! Visst är det roligt att få julklappar, säkert kommer det inlägg om allt det fina jag fått också, men vad är roligare än att något man tänkt ut, kanske gjort mönster till själv, stickat på flera kvällar eller ibland månader till och med, uppskattas och används?

Först kan jag nämna, att mina stickande vänner fick stickfodral till julklapp, av motsvarande modell som ses i det här inlägget. Det är så roligt att sticka tillsammans med vänner ibland, även om det går bra framför tv:n också.

Tofflorna som också kunnats se i tidigare inlägg har också fått nya hem till jul. Tre par lika tofflor till tre helt olika damer...

Glasögonfodralet från det här inlägget, fick någon som som behöver extra skydd för extra ögon.


Mera julklappar kommer i senare inlägg.

Inga kommentarer: