onsdag 21 juli 2010

Design by Linda



I mitt tidigare inlägg skrev jag att med hjälp av boken "Sticka mera" kan jag nu börja designa själv! Här kommer så ett av de första projekten design by Linda! ...inte det allra första, för jag har nog gjort saker förut utan mönster, t.ex. Linda & Jocke -dynorna...

Jag börjar i liten skala... (Dynorna var nog större projekt! :)) Jag använde upp lite restgarn och tänkte jag skulle sticka en vackert mönstrad påse. Själva påsen stickade jag i en brokad (sticka mera sid 56) och så prövade jag på volangkant också (sticka mera sid 93).

Idén med att använda upp restgarn fungerade inte riktigt, det vit-blå-begie spräckliga garnet tog slut alldeles för fort, så jag var tvungen att köpa ett matchande garn (det blev ett ljusblått novita wool) för att det alls skulle bli något. Men - tadaaa - jag är nog nöjd. En fin penal eller kanske ett glasögon-fodral?

Inga kommentarer: