tisdag 20 juli 2010

Nyheter i handarbetsbokhyllan!

Tidigare skrev jag om nyheter i kokbokshyllan, och nu var det så dags att titta på vad jag har för nyheter i handarbetsbokhyllan - ja, jag har en sån också. Den är avsevärt mindre än min kokbokshylla, men där finns hela 6 böcker tror jag, och hälften av dom är rätt så nya!

Den första av dem heter "Sticka mera" av Paula Hammerskog och Eva Vincent. Jag insåg genast att den här boken är en riktig guldgruva! Här finns exempel på olika mönster, och hur man kan tillämpa dem på vilka plagg som helst! Fantastiskt! En riktig stick-bibel! Det här är början på min egen design! :)

Följande bok är "Sticka sockor" av Bronwyn Lowenthal. Jag höll faktiskt ögonen upp efter en bok om sockor: det behövs alltid, det går snabbt att sticka, det går inte åt mycket garn, man kan använda restgarn, det går att variera i det oändliga, det är skönt och mysigt, etc etc... I den här boken finns massor med vanliga OCH annorlunda sockor, som kan inspirera till ännu flera sockor. Jag är mycket nöjd!

Slutligen kunde jag inte motstå "Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt" av Lene Holme Samsoe, fast jag försökte. Men när jag väl bläddrade i boken konstaterade jag att jag vill sticka nästan varenda plagg som finns där i! Klassiska stilrena mönster som alltid passar! Ja, så jag tog den också....... Tur att jag fyller år snart! ;)

Så jag har mycket att göra framöver som ni förstår! ;) Har ni några handarbetsböcker/ tidningar som ni rekommenderar?

Inga kommentarer: