söndag 11 juli 2010

Sommartider hej hej

Dags att uppdatera bloggen med vad jag sysslar med i sommar.

Jag arbetar. Jag arbetar dock för tillfället hemifrån - verkligt fördelaktigt i sommarvärmen! Så här ser mitt sommarkontor ut när jag är i Karis. :) (Det är m.a.o. bäst att vara där i sådan här hetta!)

Jag motionerar. Jag länkar som vanligt (tog bl.a. en 7 km länk med maratonlöparen ;) - längre än vad jag länkat på ett tag), men det är ju så varmt nu...

Jag har också för första gången prövat body combat [1] [2]! Det om något är svettigt - och oj sådan träningsvärk! ...med andra ord funkar det, så jag ska nog fara flera gånger.

Den perfekta sommarsporten är naturligtvis att simma! Eller varför inte kasta vatten-frisbee, eller vad det nu är vi gjorde... :)

En alternativ sport är kanske skytte? Det är inte så lätt att träffa lerduvorna bara...

Naturligtvis stickar jag också. Jag misstänker det kommer uppdateringar i bloggen angående det snart.


Det är också trevligt att träffa vänner, prata och ta det lugnt. Det är väl kanske det viktigaste på sommaren? Kanske baka tillsammans (äta gott är viktigt om man ska njuta :))? Här är bild på citron-hallon muffins som jag och en kompis gjorde för ett tag sen; receptet hittar ni här.

Inga kommentarer: