lördag 13 augusti 2011

Magik!


Jag förstår hur den här boleron, Taikabolero ("Magisk bolero" för den som inte kan finska -se Novitas mönster här [den som kan finska :p ]) fick sitt namn: Man stickar en fyrkantig bit i ett lätt spetsmönster (= rygg), sedan tar man upp maskor på sidorna för att sticka två ytterligare fyrkanter (= ärmar) --- syr ihop och det är färdigt! Blir det enklare? Och så snyggt sen; om jag får säga det själv! Jag tänkte att den kan vara bra att ha till "skolan" (jag går i skolan hela livet, tydligen), men jag tror t.o.m. man kan ha den på fest!

Nu hoppas jag på att boleron verkligen har 'magiska krafter', så att jag kan utföra underverk när jag börjar jobba nästa vecka... I kombination med mina "tur-armband" som jag fick, så kommer det säkert att gå riktigt bra! :)

*** *** ***
PS! Grattis på Vänsterhäntas dag [1] [2], mina vänsterhänta läsare... :)  ...jag vill iofs inte diskriminera - ni högerhänta kan ju söka någon vänsterhänt kompis, så får alla fira!


1 kommentar:

Hedvig sa...

Jättefin bolero!
Och ja, grattis till alla vänsterhänta även om jag inte är det själv... :)