fredag 28 september 2012

Helg-gott

Receptet till dessa goda Äppelpannkaksmuffins kommer från tidningen Samarbete,
receptlänk hittar ni här





För några veckor sedan kom pappa och Hajjo på besök,
då blev det förstås att ställa till med stök i mitt kök.
Pannkaksmuffins blev resultatet
 - det dröjde inte länge innan det var tomt på fatet.

Receptet på Martins Konjakskaka fann jag i ett nummer av Kuriren 
(minns inte vilket).
Kladdkaka i kombination med konjak. Kan det bli bättre?










Helgen efteråt gick allt i otakt,
inget var i mammas makt
- med telefon fick hon inte kontakt,
datorn och symaskinen ingick i samma pakt.

När man inte vill annat än svära,
är det tur att dottern bor nära
och kan till sin mamma en konjakskaka bära.


Vad gör det att jag IGEN blev blöt på vår tomt,
när jag får komma in och värma mig med konjak?
Receptet på brownies hittar du i Flera Favoriter.








Denna helg är det regn och rusk,
jag ska rätta prov - hoppas utan fusk.
Jag behöv något gott i min ensamhet,
när det finns choklad går alla problem bet.

Jag ska låta mina goda brownies väl smaka
- till svärföräldrarna och svär-mormor har jag också fört kaka.
Sedan ska jag njuta av en ledig stund,
så kan jag börja nästa vecka på god grund.


Inga kommentarer: