tisdag 25 juni 2013

Kafferep


Det har ju blivit en och annan visit på sistone, och förutom att det annars är trevligt betyder det ju att jag får baka - Hurra! :)

När själva byggmästaren med fru kom och hälsade på (nu ett tag sedan...) bjöd vi på detta: bostonkaka, tant Hannas kakor, Lekebergskransar och rabarberpaj (recepten på dessa finns i Lindas Favoritrecept eller Flera Favoriter).

Jag ville baka riktigt klassiska kex, varför det blev spritsade lekebergskransar och tant Hannas kakor (som påminner mig om mommo...). Min tupperware-sprits, som jag annars tycker väldigt mycket om, var dock inte riktigt lämpad för såpass tjock smet... Fick använda fryspåsar som sprack  hela tiden trots att jag tejpade för stadga... Men de blev bra till slut, kransarna! Men ska nog investera i en spritspåse också en vacker dag.

Har på tal om det köpt en ny kakform, min gamla - med löstagbar botten, höll inte tätt längre - men det är kanske okej efter 10 år? Min vispel, jämngammal med kakformen, har också fått hosta... Tur att det inte är bara jag som blir äldre. ;)

Inga kommentarer: