onsdag 26 juni 2013

Ny favoritsallad!

Jag beklagar att salladen inte syns tydligare, men för att förstå hur superb salladen är,
måste den ändå smakas på, inte tittas på! Jag lovar, ni kommer inte att bli besvikna!

Vad ni däremot ser bra, är vår nya kökslampa - ett loppisfynd!
Har länge velat ha en sådan lampa, och jag bara visste att i detta mitt underbara kök kommer jag att få en sådan!
Jag är så nöjd - tycker den är så fin! Gillar stämningen!










För en tid  sedan råkade jag köpa en färdig sallad i butiken. Eftersom mitt förstahandsval var slut, kyckling ceasarsallad, tog jag det närmsta jag hittade vilket råkade vara Nachos sallad med kyckling. Den var fenomenalt god! 

Jag gjorde som jag brukar i en situation som denna; jag försökte återskapa! Inte bara för att jag är tvungen, eftersom jag inte hittat den på nytt, utan för att jag fått för mig att vissa saker kan jag bättre själv...

Denna gång blev även sambon imponerad, och detta kommer helt klart att bli vår nya favoritsallad!

Kanske blir den också någon annans favorit? Jag gjorde så här:

Nachos sallad

450 g kycklingstrimlor (omarinerade)
taco-krydda
HP-sås
balsamico

2 salladskrukor
1 gurka
1 burk majs (á 340 g)
ca 200 g cheddarost

dressing, t.ex. "husets dressing" (felix)
nachos

Bryn kycklingstrimlorna i lite fett (skär bitarna mindre om de är stora). Krydda med tacokrydda och tillsätt en gnutta HP-sås och balsamico, samt en skvätt vatten. Låt puttra och tag sedan från värmen och låt svalna.

Riv salladen, skär gurkan i mindre bitar, häll vattnet av majsen. Blanda allt i en bunke tillsammans med kycklingen och tärnad cheddar.

Servera med dressing och nachos som krossats lätt. 

Inga kommentarer: