söndag 14 juli 2013

Prinsessa!


Glest på bloggen, sa jag i föregående inlägg. En annan anledning än vad jag nämnde då, är förstås att brorsan med familj varit på besök (vilket ni förstås märkte i detta inlägg), bl.a. prinsessan Rapunzel, prinessan Rosie, sjöjungfrun - Ellen hade många namn när vi besökte Raseborgs slott.

Ni förstår man inte kan blogga, då man dansar på prinsessbröllop på slottet (då var prinsessan Rosie brud, medan jag var brudnäbb), vi blev fångade av en drake, på bilden till höger hoppar jag över en vild flod osv... Mera vardagligt program har varit kaffe-gäster, grillas - och inte minst traktor-åkning! (Ellen, och speciellt lillebror, tycker nog jag gifte mig bra, då jag har en svärmor som tar dem med och åka traktor!)

På bilden här tänker vi att det visst är fantastiskt att vi hittade Törnrosas slott! För det är ju en rosenbuske vid muren här!

Bakat en hel del ägg- och mjölkfritt har jag också hunnit göra sedan förra inlägget. Dessutom får det gärna vara choklad-fritt om Ellen får bestämma, varför jag en dag gjorde en jordgubbs-tigerkaka!

Jag bakade helt enkelt en vanlig tigerkaka - utan ägg eller mjölk som beskrivits i tidigare inlägg, och istället för choklad smaksatte jag med mosade jordgubbar och lite livsmedelsfärg för säkerhetsskull (att det säkert skulle vara rosa!).

Det funkade bra! :)

På bilden ovan såg ni kanske att jag hade en kuvertväska i handen? Denna väska kunde varit ett av handarbetena jag gjorde till bröllopet. Jag virkade väskan med tanke på det, men jag hade också fått en annan lämplig väska i present, var näsdukar, nässpray etc rymdes bättre (flunssan ger ingen nåd fast man är brud!), så denna fick vänta hemma...

Jag gjorde dock något annat av detta garn, Gedifra Pertinio, till bröllopet... 

Väldigt förtjust är jag i denna kuvertväska, mönster enligt Suuri Käsityölehti 3/2013. Så här på sommaren har jag kjol för det mesta, vilket betyder att jag sällan har fickor... I den här väskan ryms det precis plånbok, telefon och nycklar. Kunde inte vara bättre!

Jag är redan på gång att virka nästa kuvertväska, gnuttan större så att också en läppglans eller dylikt ryms med.


Inga kommentarer: