måndag 22 juli 2013

Randigt kuvert


Som tidigare nämnt, har jag blivit väldigt förtjust i att ha just en kuvertväska! Väskor har jag ju alltid gillat, vilken kvinna gör inte det (?), men jag har nyligen upptäckt förtjusningen med denna typ! Man behöv ju inte alltid så mycket med sig, plånbok, telefon och nycklar räcker bra ibland, vilket man kanske vintertid har fickor till, men i sommar- och kjoltider är det värre. Då är kuvertväskan perfekt!

Den är virkad enligt egen design, jag virkade "shell game" enligt "Stitch and bitch crochet - The Happy Hooker" (sid 57), måttade ut hur stor jag ville ha väskan (först kedjemaskor till rätt längd, dividerat med 7 +1 - sedan virkade passlig längd tills "locket" - då jag helt enkelt minskade en snäcka per varv). Enkelt, tydligare beskrivning behövs ej! Eller?

...så sydde jag i foder (vitt på yttre sidan, rosa på indre - med ett stadigt tyd i mitten) - sydde t.o.m. första gången med olika färg på den undre och övre tråden. (Fancy!) Garnet är mitt hamstrade Novita Tahiti från tidigare inlägg. Skitnöjd - denna kommer att bli flitigt använd! Detta är dessutom mina favoritfärger för tillfället! :)

Jag har även här frisyren 60's bun och ska passa på att visa bättre bilder hur den ser ut. :)
(Instruktionerna hittade ni ju här.)
... Efter fotandet körde jag iväg i Jockes bil (som är jätte cool att köra)


...och åt jätte god kaka i Fiskars!


Inga kommentarer: