lördag 13 juli 2013

Tillbaka till verkligheten!


...dock en ny verklighet, som fru! :)

Det har varit lite glest om blogginläggen på sistone, och detta är alltså (en del av) förklaringen. Ni kommer att få se lite glimtar från bröllopet som firades för en vecka sedan, som inte var helt handarbetsfritt (det är en del av verkligheten min man får acceptera...) jag har några bröllops-relaterade handarbeten att visa, men de kommer väl efter hand som jag får foton, tänker jag.

Här har ni första titten. Jag kan berätta att kronan jag har på har knypplats av min mamma. För 40 år sedan, påstår hon - tur att den kom till användning till slut! :)

Familj och vänner hjälpte till på alla möjliga sätt med bröllopet; ordnade underhållning, hjälpte dekorera, höll fina tal, var ett stöd hela dagen - t.o.m. kakan och frisyren gjordes av vänner! Jag är så otroligt tacksam - det var bara att dyka upp och njuta av dagen, som gick väldigt väldigt fort förbi... För fort. De hade tänkt på allt! Det var en härlig dag, en rolig fest - och så fick jag ju mina drömmars man! Jag kunde inte varit lyckligare!


Kakan gjordes som sagt av en kompis, min bästa vän från barndomen: Linda! Kika på hennes blogg här och se vilka andra fantastiska skapelser hon gjort... Den var lika god som den var vacker, alldeles fenomenal!


Nu ska vi väl njuta av smekmånaden ett tag, men som sagt - verkligheten kommer emot. Den del av familjen som rest längre ifrån hit i sommar, har nu rest tillbaka, så de "distraktionerna" är borta. Och till skillnad från vad de flesta verkar tro är ju lärarna tyvärr inte lediga på sommaren, speciellt inte om man har nya kurser följande läsår. Men livet är härligt i alla fall, det skall nog också bli bra.

Inga kommentarer: