måndag 22 september 2014

Välkommen höst!



Det känns som att jag har levt i dvala några veckor (pga tidigare nämnda hypertyreos). Jag vet att det har varit en riktig indiansommar de senaste veckorna, men jag har verkligen inte dragit nytta av det. Idag däremot må det vara mörkare ute, riktigt höstrusk, men det känns ljusare inne, trots att jag fortfarande är väldigt trött. (Tips för att lösa sömnproblem mottages gärna!)

Naturligtvis har jag orkat sticka lite iaf, tur det eftersom det är väldigt hälsosamt, speciellt då det gäller att lindra stress, och stressad är ju de facto precis vad jag varit (fast det är lite mer komplicerat än så). Se t.ex. följande länkar

Mitt senaste projekt är denna fina tevärmare (den 10:e [!!!] i ordningen - se de övriga här) ur Arne & Carolos Knitting Scandinavian Style (2014). Passar bra till hemmamys med tända ljus och varmt té - och kringlan som svärmor hämtade (trots att hon inte heller varit på marknaden, men javisst, höstmarknaden är förbi). 

Inga kommentarer: