onsdag 3 september 2014

Back to the 80s

Om de som sett mig i verkligheten tycker jag ser ut som en zombie, och mina bloggläsare i cybervärlen tycker blogginläggen glesnat, så finns det en förklaring. Jag har för tredje (!) gången fått hypertyreos, och jag är så trött på detta, i ordets alla bemärkelser: Trött på att vara trött helt enkelt. Trött eftersom hela min kropp går på högvarv (pulsen, matsmältning, humör, hormoner etc etc), trött för att jag inte kan sova (för att hjärtat inte förstår att jag vill vila ibland), trött för att jag tar ut mig själv (jag darrar och svettas av minsta lilla), och framför allt trött på att må så här. Ja, jag fick behandling i somras som skulle göra slut på detta, och nej, det tycks inte ha fungerat denna gång - better luck next time.

Jag glädjer mig dock åt min fina familj och mina snälla vänner. Denna blogg ska handla om handarbete och mat, sjukdomar får bara nämnas i förbifarten, det råkar bara vara en stor del av mitt liv just nu. (Där vill jag också nämna att det finns de som har de betydligt värre. Jag vet vad det är frågan om, jag vet att medicinerna hjälper - jag känner redan effekt, jag vet att det bara är en tidsfråga innan jag mår bättre, och jag har hopp till att det finns behandling så att jag på sikt inte ska må så här regelbundet som de senaste åren.)

Här vill jag visa vilken fin överraskning jag fick av en god vän förra veckan: Mina favoritchips (chips är det bästa jag vet när det gäller att skämmas bort!!), choklad och sticktidningar! Jag kan inte tänka mig något bättre! Jag blev så otroligt glad och tacksam, för så väl vänner och omtanke som chips, choklad och tidningar. Dessutom tycker jag det var jätte kul att tidningarna var inköpte på loppis och det handlade om handarbetsmönster från 80-talet. Det är mera "nytt" för mig med "gamla" mönster.

Jag ska visa några mönster jag tycker att jag när som helst kan sticka ur denna samling: (...jag har också fått en sticktidning från 50-talet, och mera choklad (och blommor etc, jag är väl omhändertagen), så kanske det blir flera blogginlägg...)

Barnkläder generellt tycks vara tidlösa.
Detta är bara ett exempel av alla fina barnkläder.
Jag har stickat en tröja förut på tvären, den här, och det var mycket lyckat.
Kan bra tänka mig att sticka denna somriga variant.

Också detta set för hela familjen tycker jag om.
Jag gillar att de matchar, fast de inte är lika.