söndag 24 augusti 2014

Wild Flower

Det är så vackert runt oss på Aspen, vilken årstid som helst...
(Tröjan fotograferades redan då den blev klar, i juli.)

Vi börjar gå mot höst, på gott och ont. Den kom tidigare än vanligt tycker jag, och inte mig emot. Alla färger syns så mycket bättre jämfört med det gråa regniga väder vi haft, och vem kan klaga på värmen hemma med tända ljus? Skönt med lite svalare dagar dessutom.

Äntligen får jag användning för min nya tröja, som jag faktiskt fick klar redan i juli. Wild Flower, som den så vackert heter, är virkad enligt detta drops-mönster, dock i ett annat (drops-) garn: Drops loves you III. Lämplig sensommar/förhöst -tröja; lite glest långärmat....

PS! Det var alltså den här tröjan som liknade mina tallriksunderlägg i ett tidigare skede, som kan ses på den här bilden. Samma "wild flower" i båda...

Inga kommentarer: