onsdag 6 augusti 2014

Vård i hemmet





Jag njuter av mina sista (främst) lediga dagar, och igår fick jag sällskap! Mamma blev nämligen stucken av en geting dagen innan, och allergisk som hon är svällde foten upp ganska rejält, med tillhörande smärta och allmänt obekvämhet. Hon kunde inte fara på jobb, och kom därför till mitt svala lugna Aspen en stund (jämfört med höghuslägenhet under remont...).

Naturligtvis fick jag en orsak att baka. Vi vet ju alla att choklad hjälper mot allt. (Varför står hon annars med både fötterna på jobbet idag?) Jag fick en orsak att baka Chocolate Cupcakes (inte bara för att datumen höll på att gå ut på färskost-paketet). Jag utgick från Leilas recept, men använde mindre socker, och mera färskost till frostingen.

Jag bakade samma muffins för lite över ett år sedan, då vi precis flyttat in här på Aspen. Jag tog detta foto från nära exakt samma vinkel - kul att se hur mycket som ändrats i vardagsrummet/matsalen. Kika själva så får ni se!

Man kan ju inte bara bjuda på sött (säger hälsokunskapsläraren snart tillbaka på jobb). Som "förrätt", eller snarare huvudrätt, blev det (egenhändigt) honungsmarinerade kycklingstrimlor med paprika, purjo och vitlök - mycket vitaminer och nyttigheter! :) ...och ett glas vin, förstås....

Inga kommentarer: