måndag 4 augusti 2014

Mitt i prick!



Vi köpte väl lite smått och gott medans vi tittade oss omkring på Bostadsmässan i Jyväskylä. Jag lärde mig där (som om jag inte vetat!) att garn och handarbeten betyder hemtrevnad. Naturligtvis hittade jag alltså lite garn - bäst av allt; garn som blir rött med vita prickar! Enligt förslag på mässan (färdiga projekt de hade framme), virkade jag korgar: En röd, och en beige. En rund, en fyrkantig. En för mera garn, en för fjärrkontroller. Ordning och reda, pengar på fredag.

Och för att få pengar på fredag (eller iaf en gång i månaden) bör man jobba. Därför läser jag waldorf-pedagogik, som den observante noterar. Jag börjar i en ny skola i höst (höst = nästa vecka, eller denna - beroende på om man räknar att jobbet börjar med lärar- eller elevträff - hoppas det betyder det blir svalare!). Delvis iaf, delvis kvar i den ena skolan jag delvis jobbade i ifjol. (Passligt tycker jag, med lite bekant och lite nytt.) Första "ordentliga" arbetsdagen idag på plats, om man inte räknar det som jobb att läsa pedagogik och annat hemma... Spännande tider vi lever i... Hoppas den nya skolan passar mig mitt i prick! :) (Och hoppas jag återfår energin efter de strålande tider jag levt i snart, så att jag orkar så mycket som jag vill igen.)

Inga kommentarer: