lördag 9 april 2016

Let's dance

Igår passade jag på att få både min och Filips senaste tröjor fotograferade. Vad jag är glad att jag kom på den idén, det blev ju mera än tröjfotografering denna gång, ett mera betydelsefullt minne av denna vår första tid tillsammans. Och vilken proffsfotograf mamma visade sig vara, än en gång. :)


Är ni som jag så är det ju kanske inte tröjorna man fokuserar på, men jag ska i alla fall berätta lite mera om tröjorna. 

Min tröja är av modellen Let's dance av drops design, mönstret hittar ni här. Jag har åter en gång använt mig av Novita Rose Mohair, fyndat i Latvala - slutsumman för denna skapelse blev lite under 4 euro. En snabbstickad blandning mellan sjal, bolero och tröja på nåt vis - det är kragen, det mjuka materialet och sättet den är stickad på tror jag.... Den är stickad i ett stycke som sedan sys ihop för att bli en tröja. Kolla mönstret så märker du. :)

Mönstret till Filips vårtröja har jag hittat i Moda 7/2014, här har ni mera info på ravelry. Jag köpte garn till hela settet, dvs också till byxor, mössa och tofflor, men jag får återkomma om den saken... Till tröjan gick det åt knappt två nystan Gjestal Baby Ull

Ytterligare ett foto på min tröja - och min frisyr. Jag prövade lagade som jag fick det lagat hos frissan senaste veckan, och nålade upp flätan på ett lite annat sätt än jag brukar... 

Här är en bättre bild också på Filips tröja. ...jag har inte ens spänt ut den ännu, men det behövs ju inte med en så fin modell. ;) (Då tänker jag på modellen som bar upp tröjan, inte tröjmodellen.) En fin tröja, bara en gnutta på växten så det blir en fin vårtröja. Få se om jag hinner sticka resten av settet...

PS! Jag kan tillägga, för den som tror att jag stickat så här mycket nu, att det har jag inte. Min tröja blev klar f.F. (före Filip), liksom en stor del av Filips tröja...

Inga kommentarer: