torsdag 28 april 2016

Bättre sent än aldrig

Jag vaknade upp till en solig dag, men det dröjde inte länge innan solen gick i moln. Vi som sett fram emot en promenad idag - det är länge sen sist. Istället hittade jag allt möjligt pyssel hemma i skåpet...

Jag började med att äntligen sy fast tarra-band som förslutning på Filips dyna - som ni sett i det här inlägget. Det tog ju inte många minuter - varför har det dröjt så länge? Tarra har jag haft hemma (som säkert heter något annat på officiell svenska; är det kardborre kanske?).  Dynan är i flitig användning varje natt då Filip sover (bakom ryggen, inte under huvudet, förstås). 

sydde jag fast fickan mamma önskade på sina födelsedagsbyxor. Hon fyllde år i augusti, så det var minst sagt på tiden det också. Kan inte komma på nån ursäkt... Byxorna var klara i tid, så varför den lilla fickan dröjt kan man undra... Jag sydde en likadan ficka på mina egna byxor (se inlägget här med båda byxorna), och justerade gummibandet. Jag är inte så stor som jag trodde - ens efter graviditeten. 

Allt löjligt smått kan man skjuta på. I skåpet med mammas byxor fanns också makens byxor - allt jag behövde göra där va att sy fast en knapp. Sy fast en knapp! Det tar ju inte ens 5 minuter. Varför har jag inte gjort det tidigare? Där kan jag faktiskt komma på en ursäkt; han behöver dem inte förrän jaktsäsongen är igång igen. ....det betyder ju iofs inte att jag inte kan sy i den tidigare... Nåja. Det är också gjort nu. 

...tur att det var en grå trist dag idag med andra ord. Jag har ju fått en hel del gjort. Och så har jag fått utrymme på "projekthyllan" i skåpet, vilket är tur för jag har gjort en tygbeställning som levereras imorgon. (Tur mamma finns och har samma smak som jag, inte nog med att det skulle vara svårare fara till tygbutiken med Filip med, men då jag varit utan bil hela veckan är det ju fullkomligt omöjligt oberoende. Skönt är det så här dessutom, väldigt bekvämt.) 

Inga kommentarer: