torsdag 14 oktober 2010

Muffins & Cupcakes

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen - jag har blivit ett muffinsfreak!

Här om dagen när jag gick till Tiimari upptäckte jag till min stora glädje och förtjusning att de har börjat sälja baktillbehör och -dekorationer! Läs mera om confeti-serien här. Bland annat har de pasta-färger, som jag förut inte vetat hur jag skall få tag på annat än att fara till Helsingfors eller beställa på postorder. De har olika kakformar, och, bäst av allt - mängder av muffinsformar! Silikonformar till halloween (pumpor, spöken - you name it), pappersformer i varierande färger och mönster! Nästan lika stor är variationen bland pepparkaksformar. Me like!

...dessutom, skall de tydligen inom oktober också börja sälja ett urval av Novitas produkter. Kanske jag borde tagit mig en ännu noggrannare titt i Tiimari?

Och idag, när jag kikade igenom posten såg jag att jag fått Me Naiset. Döm om min glädje, när tidningen bara råkade slå upp med månadens mat-tema: cupcakes! Recept på cupcakes, och många vackra bilder! Jag blev riktigt inspirerad och förutspår ett muffins-inlägg i bloggen innan veckan är slut! Det måste ju vara meant to be?

Jag har inte ens bläddrat i resten av tidningen ännu, men jag är redan glad! :)

Me Naiset hade förresten tidigare en artikel om stickning, och hade då ett mönster på en stickad muffins på nätet, ni hittar det här! Jag har inte provat det, jag brukar främst sticka "praktiska" plagg och motsvarande - men varför inte sticka en muffins, egentligen?

Inga kommentarer: