torsdag 19 maj 2011

Flyttlådor & benvärmare


På bilden ovan ser ni en del av det "kaos" jag lever i nu, med flyttlådor och allmänt stök. Ok, så farligt är det inte än - men råddigare ska det bli!

Trots röran, har jag dock fått mina benvärmare färdiga! De är stickade enligt mönster från Novita kesä 2011: 61. Neulotut pitsilämppärit (mönstret finns tyvärr inte på nätet).

Istället för Novita Nalle, som rekommenderades i mönstret, använde jag dock Svarta Fårets Freja Lamé. Jag gillade garnet - tyckte benvärmarna blev så fint glittriga... Däremot är jag inte ännu helt övertygad om modellen: Det är intressant att de är så smala nere att man inte får dem över hälen - de blir helt enkelt på foten, men de är väldigt breda upptill! Jag sydde in ett gummiband för att få någon fason på dem... Skulle jag sticka dem en gång till, skulle jag börja med färre maskor...

2 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Nu har jag inte hängt med ska du flytta? Jag är fortfarande jätteglad för din fina receptbok jag fick!

Linda sa...

Roligt att du tyckte om boken! :)

Jepp, jag flyttar! Som det stod i ett inlägg tidigare, så har jag avslutat mina studier, vilket lett till att jag fått jobb, vilket betyder att jag "måste" flytta. Så det är flytt i positiv bemärkelse, även om flytten i sig är lite jobbig... Men som jag ser fram emot att den är undan!