tisdag 1 maj 2012

Glad 1:a maj!

Ny månad igen! Maj! Det blir vår! Det blir sommar! Det blir sommarlov! ....så mycket att se fram emot! :)

Maj månad börjar med munkar och struvor på Vappen, läs HBL:s artikel om Valborgsgodiset här. Sedan fortsätter vi frossandet till anti-bantningsdagen den 6:e maj (varför sluta där emellan, egentligen?). Intressant koncept det här med anti-bantningsdagen. En dag att uppmärksamma en hälsosam livsstil, utan att överdriva med banting - samtidigt en dag att inte begränsa dieten med något annat än att utesluta sånt som inte smakar gott. Helt enligt eget önskemål... Jag valde här kanske en mera "frossande" inställning, men att tänka på det djupare vore kanske inte en dum idé...

Dessutom firas morsdag (mera gott kan jag tänka mig?), och citronpepparnsdag (vilket osökt får mig att tänka på fisk[?]). Tomat är tydligen "rena bomben mot cancer" om vi får tro den här artikeln i aftonbladet (som jag hittade i misstag när jag sökte tomat-bilder), så det är säkert bra med en tomat-vecka! :)

Även om vi nu lämnar april, vill jag för övrigt inflika att jag tydligen missat en dag - Lakritsens dag, som jag blev informerad om av brorsan. Tack för det! :)

Matkalender 2012

Inga kommentarer: