måndag 14 maj 2012

Icke att förglömma....

Mamma var ju inte den enda som uppvaktades nu i söndags! Då tänker jag inte bara på att morsdag firades i många länder då, utan även på att det finns många "mammor" bara i mitt liv! Jag handarbetade åt icke mindre än fem av de mödrar som regelbundet ger mig goda råd (goda recept!), inspiration - och allmänt "ser efter" mig. Utan inbördes ordning kommer jag därför att visa dem ett i taget - tycker faktiskt att de förtjänar enskilda inlägg.

Först ut (efter mamma) är farmors morsdagspresent! Farmor, som bakar de bästa bullarna i världen och har ett nyrenoverat kök (farfar är händig han också - milt uttryckt) tänkte jag att kan behöva en pannlapp! Även detta mönster på en blommig pannlapp kommer från drops, virkat i samma garn som mammas morsdagspresent.

Inga kommentarer: