måndag 28 oktober 2013

Nya smaker




Ännu en skön helg med tid att pröva på nya recept är förbi! Jag prövade på att laga "Currykyckling" enligt detta pirkka-recept (bläddra till sidan 25) - och blev supernöjd! Jag är inget stort curry-fan, men det blev riktigt bra! Bananen och majsen i såsen avrundar smakerna perfekt!

(Jag ska erkänna att jag har en banan-curry-sås i min första kokbok, men detta blev mycket godare!)

Det var dessutom väldigt snabbt att göra - vilket är bra för helgen var kanske inte så skön som det lät i första meningen - jag försökte komma fast i jobbet så att jag inte behöv jobba kvällarna i ända senare i veckan. (Lyckades så där med den biten....)





Varje helg kräver en god efterrätt - eller? Denna gång blev det en klassisk pannkaka, se recept Lindas Favoritrecept (där finns trots allt mest bra recept som ingen människa borde kunna leva utan....) - lagad med kärlek som ni ser! :p








Helgen avslutades med "en gammal favorit i ny tappning" - Kycklingfilé med ugnsrotsaker. Det roliga med den här rätten var den annorlunda formen rotfrukterna blev stöpta i: Jag skar morötterna i formen av blommor (genom att göra "repor" längs med kanterna på moroten innan jag skar i skivor), kålroten formade jag till spiraler (med en kul livsnödvändig liten grej jag någon gång köpt) - och potatisen fick bli i helt vanliga klyftor.

Inga kommentarer: