tisdag 29 oktober 2013

Victorian Rose



Jag gillar att ha små halsdukar så här när det blir kyligare; små så att man inte behöver ta dem av sig när man kommer inomhus men ändå håller värmen uppe - en liten halsduk kan värma förvånansvärt mycket! 

Jag har ju några motsvarande förut [1] [2] [3], men ombyte förnöjer - det är roligt med olika stilar och färger!

Den senaste är denna blad-scarf! Jag har inspirerats av ett mönster jag hittade på ravelry vid namn Victorian Rose, men eftersom det inte var gratis (och jag är snål?) så har jag stickat min egen variant utgående endast från bilderna.

Vet inte om jag ska säga att det är egen idé eller eget mönster eftersom jag med flit försökte härma - men nöjd med resultatet är jag iaf! :) Jag stickade in en guldtråd i det bruna melerade garnet för att få en extra fin touch...

Inga kommentarer: