fredag 1 november 2013

Happy Halloween!


Äntligen lite ljus i höstmörknet - det är dags för Halloween! Halloween är ju något som ofta firas hos oss, men nu har jag för första gången själv gjort en pumpa-lykta som lyser upp trappan här på Aspen, Artur heter han - och är som ni ser jätte fin! :)


Både hemma och på jobbet (i hussan) har det tillverkats både spindlar och häxfingrar! Spindlarna är inspirerade enligt detta pirkka-recept (jag gjorde muffins så som jag alltid gör enligt egna recept, men dekoren gjorde jag enligt instruktioner), och instruktioner för fingrarna gjorda av omar har jag hittat många källor till; man bara värmer upp lite omar i mikron så att den lättare går att forma till fingrar, och sätter mandelflan som naglar. 

I skolan gjorde vi dessutom mumiebröd, rödsprängda ögon och  spöken gjorda av maränger. 


Naturligtvis har jag också stickat till halloween - det blev en pumpa-inspirerad tévärmare! Mönstret till detta, Ghoulish Brew, har jag fått från senaste numret av Simply Knitting. Jag är för övrigt jätte förtjust i färgen på det här garnet, Gjestal Janne, som jag nyligen köpt på rea hos Pirjon Lanka! Härligt höstigt! Den kommer nog att användas också utöver halloween - hoppas leendet smittar av sig!

Inga kommentarer: