tisdag 19 november 2013

Mitt i prick


...tycker jag att mina nyaste gardiner är i vårt "hobbyrum". Tycker det fina tyget piggar upp i rummet, med sin vita basfärg och prickar i olika bruna och begie toner.

Naturligtvis har jag sytt gardinerna själv, det är "projekt nummer tre" från min flitigt använda gräsänks-helg, som jag nämnde i föregående inlägg. Jag börjar ju få vanan in att sy gardiner nu, det har blivit några, så det går ganska behändigt - se fast här så får du se. (Tur är väl det, som jag nämnde i samma inlägg så blir det flera gardiner innan året är slut, eftersom jag inte har några julgardiner som passar hit ännu.)

I och med detta tror jag dessutom att ni sett alla rum här på Aspen. Hobbyrum sa jag; som ni ser står symaskinen på bordet, och lådorna i detta skrivbord är fyllda med sytråd, stickor, virknålar, väskhandtag etc... Dessutom finns det i detta rum 1 skåp (halv)fyllt med tyger,två kistor med garn och två hyllor fyllda med stick -tidningar och -böcker. Vilken lyx! Dessutom finns här lite kokböcker (några hyllor.......) men här finns faktiskt annat också, cowboyhattar (har det blivit en hel del....) och andra böcker för att nämna lite annat...

Här ser ni mina skattkistor fyllda med garn!
Jag tycker att två, små, kistor med garn är helt rimligt; somliga har ju en mindre garnbutik hemma, men jag försöker hålla mig att det ska rymmas i mina kistor. Det är inte alltid så lätt, som ni förstår och har märkt förut. 

Det garnet som är utanpå kistorna är inte där för att det inte ryms in, utan för att det hör till projekt jag har på gång för tillfället... :)  Har 5 projekt på gång nu så att jag lite kan variera mig...

Inga kommentarer: