onsdag 20 november 2013

Galaxia

Frisyren här är en "inskuffas fiskbensfläta",
som vanligt enligt instruktioner av Lilith Moon.

...är namnet på denna buff, mönster enligt drops. Namnet är helt naturligt då man tänker på att den faktiskt består av en mängd virkade stjärnor, som ni ser bättre på bilden nedan. Att virka dessa stjärnor är inte det minsta svårt, speciellt inte med hjälp av drops instruktionsvideo, det är bara kul att virka på ett annorlunda sätt emellan!

Min buff ser inte riktigt ut som den i mönstret. Detta beror dels på att jag använde ett annat garn, Red Heart's Lisa Big, som är lite "stadigare", och dels att jag använde mig av restgarn som tog slut en aning tidigare en mönstret angav (men så pass sent att jag inte tyckte det var lönt att köpa mera - poängen med att använda restgarn är ju att man ska slippa köpa mera). Jag tycker den funkar fint så här också!



Inga kommentarer: