fredag 29 november 2013

Fasters hjälp i köket


Jag har inte haft tid att blogga nu igen; dels har det varit mycket på jobbet, och dels har vi fått besök! Brorsan med barnen har varit på besök här i Finland under några dagar - vi har haft mycket roligt och jag har bl.a. fått hjälp i köket, som ni ser ovan. Både Ellen och Elis hjälper till att laga korvsås; Ellen skär korven i bitar, och Elis hackar lök med hjälp av en lökhackare. 


Jag hade ju förberett lite innan de kom också, naturligtvis. Bl.a. bakade jag bullar och kex - allt mjölk- och -äggfritt, precis som senast, naturligtvis.




...också farmor fick hjälp i köket när det skulle bakas pepparkakor - det blir ju faktiskt lilla jul den här veckan. Vi är alla i farten - farmor, faster, pappa, Ellen och Elis! Till sist dekorerade jag och Ellen några av pepparkakorna...

En av höjdpunkterna under Finlandsbesöket, enligt Elis i alla fall,
var nog att få åka traktor! :)

Inga kommentarer: