måndag 6 januari 2014

Sköna dagar!

Baserat på bilden till mönstret i kauneimmat käsityöt 7/2013 tycker jag mig ha återskapat rätt anda: Skönt klädd (julklappspyamas - julklappsörhängen i matchande färg också för den delen) och något varmt i koppen (Aspens julglögg, sista satsen) - hur härligt som helst. 

Jullovet har varit skönt! Sena mornar, lediga dagar, mysiga kvällar - julafton, nyår och andra festligheter. (Jobbas också - det är trots allt mitt i skolåret och *bara* nya kurser jag inte haft förut [eller kurser med nya läromedel] återstår, men har försökt undvika så långt det går.) 

Årets första handarbete är klart, garnet jag köpte på julrea är använt. (Har några ovisade projekt från de 106 st som blev klara år 2013 kvar också, de kommer väl efterhand.) Min mysiga flätade bolero passar utmärkt både till att mysa hemma och till bestyr hemifrån. Värmande och skön som en sjal, men hålls bättre på plats så att man kan göra något annat samtidigt som man njuter - passar till allt och det vackra lite glittriga Novita Hile -garnet gör sig väl.

Inga kommentarer: