fredag 3 oktober 2014

Livet är en fest!



Äntligen ÄNTLIGEN börjar jag återfå energi och livsglädje! Visst har jag "orkat", men nu börjar jag tycka att livet ler igen. Det är en väldigt skillnad, en skillnad man lätt glömmer om man mår dåligt länge. Efter att ha mått lite upp och ner i ca ett år nu (jag började må dåligt förra hösten, erkände det i februari = hypertyreos x2 konstaterades, så fort jag började må bra fick jag behandling för att jag skulle slippa detta, mådde först dåligt av behandlingen och sedan då hypertyreos x 3 konstaterades) känns det otroligt skönt att bara vara glad och njuta av livet igen. Så här ska det ju vara! Eleverna sjunger, jag får visa ID i kassan då de uppenbarligen tror jag är under 18 (jag tänker inte analysera sönder varför de frågade ID, det måste ju varit därför.......), blir överraskad med gott här hemma.... Ingen dålig dag inte! (Funderar på hur berg-och-dalbanan skall fortsätta en annan dag...)

Jag ska visa bilder på några andra trevliga stunder jag haft på sistone: Här till höger kakan jag lagade till svärmors födelsedag: Sachertårta! Som jag bloggade, återanvände jag ballongerna från babyshowern till mammas födelsedag och lagade ny skylt. Till svärmor, bara en vecka senare, ändrade jag bara på en siffra i skylten och bakade en ny kaka. (Mum-in-law blev så långt.... Mum som mum.)

På tal om babyshowern - babyn är här nu och hon är så söt. Här ser ni en skymt....





Några veckor efter det var ballongerna fortfarande hur fina som helst. (Där emellan tog mödrarna hand om mig, det kommer i ett skilt blogginlägg senare...) Då firade Egon med Banankladdkaka - bästa sortens vardagsgott. Choklad hjälper mot allt. Denna kaka har jag bloggat om förut här och här (åtminstone).

Både recept på banankladdkaka och Sachertårta finns för övrigt i Flera Favoriter, naturligtvis

....sen fick jag lite "barnbesök" som fick ta hand om ballongerna...... En månad av ballonger räckte ju till, trots allt.....







Hovdessert, mera choklad. Undra på att jag mår bättre!
Tänk att maränger, glass, banan, jordgubbar och chokladsås kan vara så fantastiskt gott!?

Vi fortsätter på temat: Chokladmousse och ett glas rött.
Livet är en fest indeed.

Jag har blivit väl omhändertagen här hemma. :)

Inga kommentarer: